Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Friday, August 21, 2015

6 PERKARA BASIC YANG MESTI ADA DALAM BLOG

Assalamualaikum...
hi bloggers...di saat orang lain sedang nyenyak tido, saya update blog...sebenarnya terjaga sebab nak marking pt3, alang-alang dah terbangun kita belanja 1 post lah... saya ni baru berjinak2 dengan blog...adalah ilmu sikit yang Allah pinjamkan tentang blog di samping belajar melalui blogwalking...kelas blog...

Ok bagi yang baru terjebak dengan dunia blogging ni...perkara ni mesti ada dalam blog anda...

1) MESTI ADA TAJUK BLOG
macam blog saya, saya letak nama Saya nak sihat, saya nak cantik, saya nak kaya...dan tajuk ni awak boleh tukar kalau tak suka...cuma jangan selalu tukar supaya pelawat2 yang dah datang ke blog awak boleh cari blog awak...lebih bagus tajuknya catchy sikit supaya orang mudah tertarik





2) KENYATAAN @ description
blog awak ni tentang apa? Perkongsian tentang resepi...perkongsian tentang tips...tutorial blog apa-apalah yang sesuai dengan blog awak

3) SHOUTBOX
Yang ni memang wajib ada...kat sinilah orang akan tinggalkan jejak (link blog dia) kalau dia singgah blog awak...dan tolong jangan salah semasa memasukkan link blog...jangan letak alamat email, letak alamat blog...contoh email saya donatcoklat@gmail.com, alamat blog saya www.syikinhashim.blogspot.com...sayang kalau takde shoutbox ni, pelawat takde tempat nak tinggalkan jejak...alamatnya awak sorang jelah yang baca...(boleh click pada get cbox)



4) FOLLOW
Yang ni pun wajib...button follow...supaya kalau ada peminat yang nak mengikuti blog awak...update post terkini, kalau ada promo baru ke...ada cerita baru ke...dia tak tertinggal...


5) LABEL
Label ni ala2 nama fail dalam document kalau kita save sesuatu...next post saya akan ajar macamana nak buat label macam blog saya ni


6) JUMLAH PELAWAT
berapa ramai yang melawat blog awak? No ni penting untuk naikkan semangat...wah makin ramai yang melawat blog saya...makin terasa nak share...makin terasa nak buat kawan...


Rasanya cukuplah perkara basic yang wajib ada pada blog...jangan risau dalam post yang akan datang saya akan tunjuk cara macamana nak adakan semua perkara ni dalam blog awak



4 comments:

  1. tak sabar nak tunggu tutorial tu nanti.. Hihi :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ni yang buat makin semangat nak post ni

      Delete
  2. terima kasih atas perkongsiannya. ;)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search