Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Wednesday, December 3, 2014

FB MARKETING

Assalamualaikum...
Hi Bloggers...
Semoga anda berbahagia dan dipermudahkan segala urusan anda harini...

Tentu ramai di kalangan bloggers yang seorang usahawan @ usahawati...samada yang berniaga mempunyai kedai (offline) atau yang berniaga di alam maya (online)...saya salah seorang usahawati online...dan memang ada masa2nya saya jadi buntu...saya tahu online boleh menjana duit...tapi saya masih teraba2...jadi bila suami tanya nak pergi tak kelas FB Advance Marketing di Singapore, eh mestilah nak...macam orang ngantuk disorong bantal...





Kelas pada pagi tu bertempat di Orion Building...dah hampir2 penghujung Singapura di sebelah Timur...maksudnya agak jauh...tapi bila hati dah tekad nak pegi, redah aja...bayaran $10 tapi pelik tak ramai...masa kitorg pergi tu hanya ada 15 org...(rupanya ni kelas basic)...dan kebanyakan orang tua...terasa bangga menjadi wakil golongan muda di situ

Sedikit ilmu yang dapat saya kongsikan ialah...gunakan FB untuk berniaga lebih menguntungkan daripada offline...kerana mudah, cepat, sangat menguntungkan disebabkan dengan FB kita tidak dikenakan sebarang bayaran untuk mengiklankan perniagaan kita...alang-alang dah terjebak dalam perniagaan online, baik buat sampai berjaya

Tentu ada yang tanya, kenapa FB? Jawapannya...
1) Pengguna FB di Singapura 3juta orang
2) Pengguna FB di Malaysia & Indonesia 15 juta orang (dan Indonesia adalah negara ke4 pengguna FB terbesar di dunia)
3) Lebih dari 85% adalah orang dewasa dan mempunyai kuasa beli
4) Sangat sesuai untuk kebanyakan industri...jual beli, pengedar, katering, makanan, kuih, travel, perkahwinan, tudung, produk kesihatan, produk kecantikan, MLM dan lain-lain

Maksudnya, jika kita hanya menggunakan FB untuk memasarkan perniagaan kita, peluangnya cerah...dan kita boleh mencakupi peringkat global jika betul caranya. Jadi tiada alasan jika anda tidak ada blog, anda tidak boleh berjaya mendapat keuntungan sehingga 4 atau 5 angka...

Ilmu lain saya tak dapat kongsi di sini...hanya ekslusif untuk susur galur saya...saya ada lagi 11 kelas lanjutan untuk diikuti...memang banyak teori yang akan saya belajar dan banyak hand on yang saya perlu buat...pelaburan suami saya menyuruh saya join kelas lanjutan yang sangat MAHAL dan berharga ni takkan saya sia2kan...GO N MAKE MONEY...

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search