Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Friday, September 26, 2014

sarapan yang ringkas tak perlu masak

assalamualaikum...
hi everyone...

Ada tak yang sama macam saya? pagi2 terkejar2 nak keluar pergi kerja tak sempat nak buat breakfast...tapi rasa bersalah kat suami dan anak2 yang nak ke sekolah...tapi masa tak cukup untuk buat breakfast...nak buat nasi goreng ke...roti bakar ke...roti sapu jem ke...pendek kata pagi2 dapur tak berasap...dan sebenarnya malas nak masak untuk breakfast...sebab dah biasa dulu masa dok di asrama, makan di kantin waktu rehat...jangan biasakan anak2 tak bersarapan pagi2 di sekolah...kesian, pagi2 dah ngantuk...pagi2 dah tak boleh fokus... pagi2 dah ramai2 serbu kantin nanti kena marah pulak sebab pelajar lain berada di dewan untuk bacaan yassin

saya kagum dengan kawan saya, tiap2 pagi bangun kul 5 pg untuk buat sarapan...tiap hari bawak bekal...moi sup la...spageti la...nasi goreng la...cekodok la...entah bilalah saya nak jadi rajin macam ni...hahahhaha

ok bact to the topic...sejak saya baca nak mental sihat kena breakfast, terpaksalah saya breakfast...terpaksa??? sedang membiasakan diri untuk breakfast...dan masalah saya, saya tak boleh makan berat pagi2 buta tu...makan nasi goreng ke...nasi lemak ke...sebab masa kat sekolah dulu rehat pukul 10.10 so makan time tu...kalau makan berat, saya akan sakit perut...

sarapan saya mesti RINGKAS, MUDAH, PADAT, MENGENYANGKAN...
 
Pilihan saya...
1) ESP + susu shake
2) ESP + susu + Mealshakes
3) ESP + susu + Mealshakes + cinch choc
4) ESP + susu + Mealshakes + SCP
5) ESP + susu + Cinch choc
6) ESP + air kosong




susu saya pelbagaikan...kadang susu full milk, kadang susu perisa coklat, kadang susu perisa strawberi...beli siap2 stok susu kotak...susu dutch lady ke...susu HL ke...susu marigold ke...just tuang, campur shake dah siap...

Nampak ringkas...tapi perut boleh bertahan sehingga pukul 11 atau 12 tgh hari tau...untuk anak2 campurkan je susu n mealshakes pun dah dapat sarapan yang ringkas, tetapi cukup padat dan berkhasiat...

ok tak nak cuba ke sarapan yang ringkas tak perlu masak ni?
syikin hashim
0197905220

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search