Followers

DISCLAIMER

Segala testimoni /penulisan tentang produk yg dikongsi dilaman ini bukan bertujuan utk merawat, mencegah, mendiagnose apa jua penyakit. Pembaca digalakkan mendapat nasihat dari pakar kesihatan


Sunday, September 21, 2014

MY SOHO...

Assalamualaikum...hi everybody...harini rasa nak share tentang My SOHO...bila tengok ada kawan yang share tadi, rase teringin pulak nak share my SOHO...tau ke apa tu SOHO? SOHO maksudnya shop office home office...senang kata bilik kerja kitalah...

Dalam SOHO saya, ada...
1) banner
2) Buku panduan nutrisi
3) stock on hands
4) freegifts
5) laptop 
6) flyers
7) kalendar dengan kata motivasi
8) fail yang berkaitan dgn shaklee
9) mission board

Panangan SOHO saya dari pintu masuk



1) banner
Saya duduk kt rumah kuarters, so tak bolehlah nak gantung banner kat luar rumah. Jadi saya gantunglah banner dalam rumah...kira penyambut ke SOHO saya. Tapi kalau korang duduk di rumah sendiri, takde masalah nak gantung kt luar rumah

2) buku panduan nutrisi
Saya bukan doktor. Saya seoang guru jadi bila saya terlibat dengan Shaklee, saya banyak kena belajar tentang produk, tentang penyakit...taklah tersalah suggest kepada pelanggan...penting ye kita study tentang apa yang kita jual

3) stock on hand
Aktiviti yang pling saya suka bila susun stok shaklee saya...memang boleh leka menyusun ikut set...sebelum ni saya suka susun tinggi2...snap gambar dan post kat facebook, page, insta...saya memang sedia sikit stok dalam tangan supaya bila ada yang tercari-cari senang boleh terus cod...dan saya tak buat pinjaman beribu riban untuk buat stok ni...hanya sekadar buat pusingan modal setelah pelanggan bayar...topup semula mana yang kurang...


 

4) freegift
Untuk pelanggan tersayang adalah saya sediakan freegift atas setiap pembelian...nasib2la apa yang ada masa tu... siapa tak suka dapat barang percumakan:)

5) laptop dan broadband
Wajib bagi penjual online ada dua benda ni...dan selalu juga saya update blog dan facebook saya menggunakan tab je...kata mentor shaklee saya, kita guna je apa yang kita ada...kalau nak tunggu semuanya tersedia lambatlah baru dapat mula

6) flyers
Wajib ada di SOHO saya...senang time packing untuk pelanggan, saya akan masukkn flyers...senang untuk dirujuk...setiap kali pos atau cod, make sure selitkan flyers tau, manalah tau customer nak repeat order kan


7) kalendar degan kata-kata motivasi
Senang ada dua fungsi...kalendar untuk merancang aktiviti saya, dan kata2 motivasi untuk menaikkan semula semangat bila saya down...

8) fail tentang shaklee
Maklumat tentang shaklee...maklumat tentang pelanggan...maklumat tentang produk...sumenye saya masukkan dalam fail supaya senang nak dirujuk bila2 perlu

9) mission board
Mentor saya ingatkan kita kena ada mission board...barulah kita halatuju kita nak ke mana...bila kita nak achieve sesuatu pencapaian...barulah minda kita akan mengarahkan anggota kita untuk melaksanakan apa yang dah kita rancangkan...

Rasanya itu jelah saya nak share tentang My SOHO ...semoga dapat membantu sesiapa di luar sana.

No comments:

Post a Comment

Terima kasih kerana meninggalkan komen. Jangan serik untuk singgah lagi ke blog ini

Popular Posts

CADANGAN SUPLEMEN UNTUK SEMUA MASYARAKAT

Anti – Aging
Vivix

Anti- Oxidant

Carotomax,Vitamin C, Vitamin E, Vivix

Asma, Sinus (Resdung),Alergik, (Gegata), Ekzema
Alfalfa,Vitamin B Complex, Vitamin C { ( + Herbal Blend) untuk Ekzema}

Set Menyusu
Vita-Lea,Vitamin B Complex, Vitamin C, Alfalfa, ESP, Ostematrix, Omega Guard, PD

Kesihatan Kanak-kanak
Chewable Vita-Lea, Chewable Vitamin C, Omega Guard, Mealshake

Set Pantang
Vita-Lea,Vitamin B- Complex, Vitamin C, Zinc, Vitamin E, ESP,

Set Diabetis
GLA – Complex, Vitamin C, Vivix, Zink, CoQ Health, Vitalea, ESP

Set Gout
PD, Omega Guard, Alfalfa

Set Penggiat Imun
Nutriferon, Vivix, Vit C, coQ Health

Set Darah Tinggi
Omega Guard, CoQ Health, Garlic

Kesihatan Lelaki
Vita– lea, Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, Ostematrix, Omega Guard, PD

Wanita Mengandung
Vita– Lea, Vitamin B- Complex, Vitamin C, ESP, Ostematrix, Omega Guard

Rawatan Kulit
Vitamin B – Complex, Vitamin C, Vitamin E, ESP, Ostematrix, Vivix

Set Pengurusan Berat
Lecithin, Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix

Individu Yang Tidak Meminati Tablet atau kapsul
Mealshake, Cinch, ESP, Vivix, Nutriferon

Search